31 Tetor, 2024 - 6:45 pm
Një nga figurat e pikturuara nga Michelangelo te ”Diluvio” (”Përmbytja”) një kryevepër e famshme që është pjesë e serisë së afreskeve në Kapelës Sistine, mund të jetë një grua që vuan nga kanceri i gjirit, shkruan focus.it.
Një rianalizë e kujdesshme shkencore e personazhit në fakt do të kishte gjetur, në gjoksin e saj të djathtë, disa shenja që i atribuohen një forme kanceri – një lloj përfaqësimi tashmë i lidhur me një vepër tjetër të artistit së Rilindjes italiane.
”Diluvio”, është një nga nëntë panelet qendrore të afreskeve nga Michelangelo midis 1508 dhe 1512 në Kapelën Sistine.
Ajo përfaqëson ndëshkimin e Zotit ndaj njerëzimit me përpjekjen e Noes për shpëtim dhe një mori njerëzish që përpiqen të çojnë veten në Tokë të sigurt nën peshën e sendeve të tyre.
Raffaella Bianucci, një bioantropologe në Universitetin e Paris Saclay në Francë, analizoi nga afër figurën e një gruaje në anën e majtë të afreskut, e mbuluar vetëm me një mantel dhe një shall blu, duke treguar statusin e saj të martuar.
Gjoksi i saj i djathtë ka një të prerë dhe një areolë (zona rrethore e pigmentuar rreth saj) e rrethuar nga dhëmbëzime dhe zgjatime të parregullta, me qendrën që duket e gërryer.
Anatomi familjare
”Për më tepër, të dy sqetullat, paraqesin ënjtje të pajtueshme me nyjet limfatike të fryra, shenja të cilat të çojnë në një diagnozë të kancerit të gjirit”, sipas Bianuccit dhe kolegëve të saj.
Nëse, sigurisht, nuk mund të jemi të sigurt për qëllimet e artistit, duhet të kujtojmë se Mikelanxhelo i kishte përsosur studimet e tij për anatominë njerëzore duke marrë pjesë në diseksionet e kufomave përpara se të punonte në skulpturë.
Shenjat e dallueshme të një dëshire për të përfaqësuar një tumor të gjirit ishin gjurmuar tashmë në një tjetër prej veprave të tij: Notte (Nata), një skulpturë mermeri që dekoron ”Sakristinë e Re” në kishën San Lorenzo të Firences.
Nëse intuita do të ishte e saktë, mund të mendohej se Mikelanxhelo donte të përfaqësonte me sëmundje konceptin e pashmangshmërisë së vdekjes, një mendim që në kohën kur artisti jetonte (1475-1564) ishte i lidhur ngushtë me zbulimin e një tumori – madje edhe atyre që mund të trajtohen me sukses sot.
Gjiri femëror në fakt lidhet, në këtë kontekst të Dhiatës së Vjetër, me konceptin e mëkatit.
Megjithatë, historianë të tjerë mjekësorë nuk janë të bindur për këtë interpretim.
”Nëse Michelangelo do të kishte dashur vërtet të përfaqësonte kancerin e gjirit do ta kishte bërë këtë në një mënyrë më evidente, për shembull duke paraqitur ulcerat në lëkurën e gruas”, theksojnë ata./atsh/KultPlus.com